Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
31.01.2011 13:37 - VARNA TODAY, extract from "Narodno Delo" newspaper, Varna, 31.01.2011., Respublic of Bulgaria!
Автор: godlieb Категория: Регионални   
Прочетен: 1650 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 18.08.2011 20:09


FORWARD TO EUROPE!
(C) 2011 - MARTIN MARKOFF; NARODNO DELO-VARNA, BULGARIA
Заедно с Търговския регистър
Затворници примъкнаха имотите ни в чували Агенцията по вписванията премести безценните документи в „Сентрал Пойнт“, докато течеше ремонт Системата за достъп е пропусклива, увери се екип на „Народно дело“, който направи проверка на място image image Къде държавата пази оригинала на нотариалния ви акт - гаранцията, че сте собственик на дома си? Ако минавате по бул. „Мария-Луиза“ в посока Червения площад, трябва да погледнете надясно към модерната сграда „Сентрал Пойнт“. Десетки чували застилат от вътрешната страна стъклената фасада на 3-ия етаж. От няколко седмици това е част от имотния, а и на Търговския регистър на Варна. Стотици хиляди нотариални актове и фирмени дела са натъпкани, вързани и грижливо залепени в очакване да бъдат разпределени в архива на Агенцията по вписванията. От днес институцията се помещава на новия адрес - срещу общината. Засега обаче всички минувачи от булеварда могат да се любуват на чувалите с безценните документи.
От предишния адрес на агенцията в завод „Дружба“ в новия офис чувалите са били пренесени от затворници, научи „Народно дело“. Спецове смятат, че това едва ли е най-големият повод за притеснение, тъй като престъпниците са били охранявани от съдебна охрана. По принцип този вид хамалуване е практика при пренасяне на важни документи от институциите, защото затворникът няма къде да се укрие. От килията е в камионетката и после обратно, просто няма къде да избяга, обясниха експерти. На всичкото отгоре услугите на бандитите са най-евтини – на практика безплатни.
В редакцията на „Народно дело“ граждани обаче изразиха притеснение доколко е сигурен начинът на съхранение и не е ли трябвало пренасянето да стане в последния ден преди откриването на офиса. Въпреки че „Сентрал Пойнт“ е една от най-модерните и добре пазени сгради във Варна, все пак в момента там тече преустройство на 2-ия и 3-ия етаж, които ще поемат администрацията и архива на агенцията. До миналата седмица по етажите гъмжеше от строителни работници, продължаваха и товаро-разтоварни работи на дограма, врати и преградни стени, установи проверка на „Народно дело“.

Два асансьора и стълбище водят до архива

Достъпът до регистрите на агенцията до миналата седмица се гарантираше не от специално назначена за целта охранителна фирма, а от служител на официалния вход, който се отнесе изключително вежливо и дипломатично към репортерския екип. С обяснението, че отиваме да правим репортаж за новия офис на агенцията, бяхме упътени към асансьорите. По абсолютна случайност в асансьора се натъкнахме на управителя на сградата, който заяви, че „може да ни пусне, но може и да не ни пусне“. Все пак бяхме допуснати след уговорка да оставим камерите. Под надзора на служителите разгледахме втория етаж, където бе пълно с работници. Успокоителното бе, че там документи не видяхме. Нотариалните актове и фирмените дела са на по-горния, третия етаж. За щастие, не бяхме допуснати до там. Но какво щеше да стане, ако бяхме взели друг асансьор или пък бяхме минали по стълбите, до които има отделен вход дори и откъм луксозния ресторант „Ноти“?

Всичко било под ключ

Получихме все пак успокоение от страна на служители на агенцията, че всички документи са под ключ, а многобройните камери в модерния билдинг гарантират, че и пиле не може да прехвръкне незабелязано.
Във връзка с преместването в петък работата на агенцията беше преустановена и граждани не бяха обслужвани. Разбрахме още, че на служителите на АП им се е наложило да работят извънредно и до късно, за да гарантират нормалния работен процес с гражданите в следващите дни.
И това е факт, но възникнаха и други важни въпроси. Например, какво наложи преместването на цялата агенция с хилядите й бумаги и какви са наемните цени в новата сграда при положение, че агенцията се нанесе в лъскавия си офис преди около две години? Не трябваше ли всичките ценни книжа да бъдат преместени едва в последните дни, а не по време на самия ремонт, когато влизат и излизат лица от фирмите изпълнителки? Защо агенцията няма назначена своя собствена охрана? Какво ще се случи теоретично, ако се окаже, че някой документ изчезне, и може ли да бъде възстановен?
Шефът на АП - Варна, Силва Крикорян отказа коментар с мотива, че не е оторизирана да говори от името на институцията. Затова въпросите ни за сигурността на имотния и Търговския регистър и за финансовите параметри на новия, а и на стария договор за наем бяха препратени към пресслужбата на Министерството на правосъдието. До петък на обяд отговор не получихме. Вестник „Народно дело“ ще публикува становището на институцията веднага щом получи такова. 31.01.2011 Мартин Марков Копирането на материали и снимки без съгласието на редакцията е забранено.
Позоваването е задължително.

Read more: http://www.narodnodelo.bg/news.php?news=51561#ixzz1Cc0SmA00
Under Creative Commons License: Attribution




Гласувай:
1


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: godlieb
Категория: Лайфстайл
Прочетен: 2375015
Постинги: 1414
Коментари: 659
Гласове: 1051
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930