Най-четени
1. zahariada
2. radostinalassa
3. wonder
4. kvg55
5. planinitenabulgaria
6. varg1
7. leonleonovpom2
8. sparotok
9. mt46
10. deathmetalverses
11. getmans1
12. hadjito
13. samvoin
14. tili
2. radostinalassa
3. wonder
4. kvg55
5. planinitenabulgaria
6. varg1
7. leonleonovpom2
8. sparotok
9. mt46
10. deathmetalverses
11. getmans1
12. hadjito
13. samvoin
14. tili
Най-активни
1. sarang
2. radostinalassa
3. vesonai
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. iw69
2. radostinalassa
3. vesonai
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. iw69
Постинг
26.11.2009 15:53 -
THE RED WEFT, essay, by Bogomil Kostov AVRAMOV-HEMY
Автор: godlieb
Категория: Изкуство
Прочетен: 878 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 13.07.2010 17:01
Прочетен: 878 Коментари: 0 Гласове:
0
Последна промяна: 13.07.2010 17:01
THE SIN TO THE POETS IS NOT LIABLE FOR REMISSION - Doktorow
(C)2007-Bogomil Kostoff AVRAMOV-HEMY
ЧЕРВЕНИЯТ ВЪТЪК
от
Богомил Костов АВРАМОВ-ХЕМИ ЕДВА ЛИ ИМА
по-червен невъзвращенец от големия космополит, артист и художник Христо Владимиров ЯВАШЕВ. (Роден в Габрово, 13.06.1935) За неговото странно творчество, асоцииращо глобалните проблеми на съвременността, някога си позволи да напомни Ренато ГУТУЗО (1977), пред камерите на БНТ. Kоято така и не посмя да излъчи неговите пробългарски пророчества.
ХРИСТО ЯВАШЕВ – ПАКЕТА,
все още остава Тера Прохибита за нашите медии. Независимо от неговите спорадични изяви у нас, управлявани дистанционно. Обвиняван от щатските медии, че не е нищо повече от балкански субект и чиста проба кърмъзъ-революционер, Христо ЯВАШЕВ бе широко подкрепен от международната артистична гилдия, въздигнат в ранг - иконоборец. Такъв го представи Галерия ВЮРТ, от Кюнцелсау – Германия, в залите на Тюрнхоут – Белгия, (07.05.2007 до 16.09.2007), с експозето “ПЛАТНО – ЧЕРВЕНИЯТ ВЪТЪК”. Независимо от намусените физиономии на всевъзможните традиционалисти, сами установили, че на границата ДВАДЕСЕТ – ДВАДЕСЕТ И ПЪРВИ ВЕК, природата не само е на изчерпване, но отдавна е напълно беззащитна.
ИЗЛОЖБАТА
включва безброй авторови експонати, фотоси, колажи, филми и предварителни скици оприличанвани от мнозина, на архитектурно-технически разработки. Подчинени на финеса на големия рисувач, възпитаник на Художествената Академия – София. (Една от неговите реалистични творби, е все още притежаваният портрет на народната актриса от Добрич Грациела БЪЧВАРОВА.) Фотосите са работа на Гари ШТУНК и Волфганг ВОЛЦ. Твърди се, че това е втората крупна колекция от работи на КРИСТО в Европа. Резонно би било първата най-крупна колекция да е на нашенска художествена галерия, но това едва ли някога ще бъде.
ПРЕЗ ШЕСТДЕСЕТТЯХ ГОДИНИ
на миналият век, Христо Владимиров ЯВАШЕВ, е политически беглец в Париж, където опакова ежедневни предмети на бита, за да ги превърне в изкуство. Тук той среща Жан-Клод Де ГЮЛЕБОН, с която са връстници (Родени в един и същ ден и час–
13.06.1935) Творческата експанзия на КРИСТО, така го знаят на запад, избухва с преграждането на една поетична уличка в Париж с разноцветни варели, за да напомни за наличието на Берлинска Стена; с опаковането на една древна стена в Сполето; и паметника на Виктор ЕМАНУИЛ Втори в Рим; направило неговите височайши роднини да се пукнат от яд. За да се стигне до “ОПАКОВАНИЯТ ПОН-НЬОФ” в Париж; “ОПАКОВАНИЯТ БРЯГ” в Австралия, “БЯГАЩА ЗАВЕСА” в Калифорния, “ОБГРАДЕНИТЕ ОСТРОВИ” във Флорида, “ОПАКОВАНИЯТ РАЙХСТАГ В БЕРЛИН”, “ВРАТИТЕ” в Ню-Йорк и “ВЪТРЕШНАТА ОПАКОВКА” на новата сграда на Галерия ВЮРТ. Дотолкова концептуални, че предизвикват скандални спорове. Екологически и политически, и едва тогава артистически. Тези работи биват осъществявани спонтанно, и тяхната подготовка държи от пет до десет години. Преминава през компютърни ателиета и аеродинамически тунели, а осъществяването им става с помощта на доброволни екипи в разстояние на точно отброени дни и часове. Кристо и Жан-Клод ЯВАШЕВИ, попрехвърлили седемдесеттака, все така прехласнато работят по два важни проекта – “МАСТАБАТА НА АБУ ДАБИ” и ”ВЪРХУ РЕКАТА” – опаковане на Аркансо Ривър в Арканзас. Остават завинаги известни с това, че не търсят спонсориране, не изпълняват платени поръчки, и винаги сами финансират своите проекти, преодолявайки грандиозни бюрократически прегради. А това означава загубено творческо време.
“ОПАКОВАНИЯТ РАЙХСТАГ” в Берлин заема годините между 1971-1995, изпълнени с политически и културални дискусии, с набиране на средства от разпродажби на рисунки и скици на онова, което предстои да се случи, от лекционна дейност - като на шега. Новата сграда на галерията на Н.Пр. Проф. Д-р Райнхолд ВЮРТ е не само изложбена зала, но и креативен център за контакти и развой. От 1960 насам, в нейните колекции се съхраняват над 10 000 работи на творци от цял свят, работили на границата на 20-21 век. По ранг и значимост, тя се нарежда между най-големите колекции от модерно изкуство в Европа. Галерията има клонове в Швейцария, Австрия, Италия, Дания, Норвегия и Холандия. Слуховете, че същата би могла да открие клон в град Балчик, се оказаха преднамерени и неверни. THE END
26.11.2009/15:49
Вълнообразно
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари
Търсене