2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. varg1
5. mt46
6. kvg55
7. wonder
8. planinitenabulgaria
9. sparotok
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. zaw12929
14. rosiela
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. dobrota
8. vidima
9. ambroziia
10. donkatoneva
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. iw69
© 2012 – Bogomil Kostov AVRAMOV-HEMY
ЖИВОПИС – ВМЕСТО ХРУМКА
от
Богомил Костов АВРАМОВ РУСЕВ-ХЕМИ
На 03.05.2012, галерията за необичайни изкуства „Арета“, отново се оказа гостоприемна. В своите скромни ала сецесион-романтически пространства, тя срещна варненското гражданство със странното непрофесионано изкуство на слабоизвестната за художествените среди на Варна-Град мадам Елен Майер от Холандия. Знае се, че още от 2005., живее край „Евксиноград“. За зрителите се твърди, че са налице безброй живописни постижения. Не съм убеден. В технологично отношение, доста слаба маслена живопис. (Сякаш боите в този град са свършили!) Тук-там пробиваща добри висоти, в носталгически мотиви от родният Грьонинген. Тук-там препускащи коне край брега на морето. (Но това сме го виждали, по фотоси от Куба!) Може да го има и по нас – на фотоснимка. Но, защо някой от платната са издържани в импусивно сиво? Светът може наистина да е такъв. Изкуството е, което прави да го преживеем. Мадам Елен Майер не си придава артистичност. Споделя, че не следва определен стил. Което означава, че е наясно със своите живописни постижения. Изложбата наречена „Цветна симфония“ смайва, с бягството от преднамерена пищност. Цветовете в някой двадесетте и четири платна наистина са откровено начинаещи. Това напомня за навеи на кубинският постмодернизъм на Консуегро, но очевидно това е постигнато импулсивно, без съществена едукална връзка. Това отдавна не бяхме виждали. Да се работи найстойчиво в „сиво-бяло“. Можеби догодина, на нейната бъдеща изложба, това ще бъде добре овладяна креативна тайна. Така или иначе, определени живописни постижения са налице. Там, където Мадам е отпуснала душа и сърце, нещата са се сполучили. Това са „Дървета в скалите“, „Улица в Холандия“, и едно очарователно градско момиче, което си позволяваме да репродуцираме тук. Елен Майер твърди: „Надявам се още дълго време да мога да рисувам в България.“ Е, това е и наша надежда. Все още не ни е изоставила. (Но, файдасъз!) Всъщност, какво значение?
THE END / 04.05.2012